יום ראשון, 21 בנובמבר 2010

אופטימיזצייה לתמונות ב-SEO, שיווק באינטרנט.

תמונות הן חלק חשוב מאוד באופטימיזציה של האתר. הרבה מאוד מחקרים הראו שדפים עם עזרים ויזואלים מלבד הטקסט (לרוב תמונות) הן ידידותיות למשתמש והגולשים כמעט תמיד יעדיפו דפים עם תמונות מאשר רק טקסט.

בשביל להציג למשתמשיהם את התוצאות הרלוונטיות ביותר מנועי החיפוש מחוייבים להתייחס לקשר בין התמונה לנושא ולביטוי שהוקלד בחיפוש. ומקדמי אתרים מחוייבים להשקיע מאמץ ולהציג את התוצאות בצורה הידידותית ביותר למנועי חיפוש ולביטויים אותם הם מקדמים על מנת לתת שיווק באינטרנט הטוב ביותר ללקוחותיהם.

בפוסט הקצר הזה יש ברצוני להציג אפשרויות שונות לשימוש בתמונות לקידום אתרים איכותי, האפשרויות מתחלקות ל2 קטגוריות -פרמטרים שנודעו כבעלי חשיבות באלגוריתם של גוגל ופרמטרים שקשה לדעת אם הם בעלי חשיבות, אבל מומלץ כן להתחשב בהם ברמה היותר תאורטית.
-פרמטרים בטוחים

Alt-Text - טקסט חלופי

הטקסט החלופי הינו תג שמופיע בקוד התמונה ואמור להחליף את התמונה אם קורה מצב שאי אפשר להראות אותה אם יש בעיה בדפדפן, בשרת או בכל מקום אחר שלא מאפשר למשתמש לראות את התמונה, הוא יראה את הטקסט החלופי, ה-Alt Text.

לעניות דעתי זהו אחד הפרמטרים היותר חשובים בקביעת הרלוונטיות של תמונה למילת מפתח. מובן מאליו שהטקסט החלופי של התמונה יהיה בדיוק מה שהיא אמורה להעביר רק בטקסט, מנועי החיפוש חושבים ככה גם ויעניקו לתמונה משקל טקסטואלי דומה לזה שכתוב ב alt text.

File Name - שם הקובץ

השם של קובץ התמונה הוא גם פרמטר המלמד על מה מדברת התמונה, אפשר להניח שמישהו שירצה להציג תמונה של תפוחים הוא יקרא לתמונה apples.jpg או משהו בסגנון.

יחד עם זאת, הדבר הזה לא תמיד קורה ככה שאני חושב ששההשפעה שלו קטנה מזה של הטקסט החלופי. אך בנסיון לקבל כמה שיותר יתרון על המתחרים בקידום האתר על ביטוי מסויים, הייתי משתמש בכל פרמטר אפשרי כך שרצוי בהחלט להשתמש במילת המפתח בשם התמונה.

הטקסט מסביב לתמונה

כאשר מוצג לנו מידע בדף כלשהו בתוספת תמונה בשביל להמחיש את התוכן בצורה טובה יותר, סביר שמסביב לתמונה יהיה טקסט שהיא אמורה להעביר יותר טוב לגולש. הטקסט שמעל התמונה ומתחת לתמונה יהיה רלוונטי למה התמונה עצמה אמורה להעביר וככה גם מנועי החיפוש מתייחסים לזה. מה שנותן לנו עוד פרמטר שיש לתת לו תשומת לב בבואנו לעשות אופטימיזציה לדף במטרה לקדם אותו.
פרמטרים תאורטיים

ניתוח הצבעים - Color Analysis.

(הרעיו ן הזה קיבלתי בקורס שיווק באינטרנט מעולה) לעיתים נושא כלשהו מופיע בתיאום עם צבע מסויים, או קבוצת צבעים מסויימת. לגוגל כמו שאנו יודעים יש את הטכנולוגיה ללערוך ניתוח צבעים לתמונה נתונה מכיוון שהם מאפשרים לנו את האופציית חיפוש הזאת בחיפוש התמונות שלהם (Google Image Search). כלומר המסקנה היא שהם משתמשים בטכנולוגיה הזאת כדי להוסיף לציון הרלוונטיות של תמונה לביטוי חיפוש.

גודל הקובץ / סוג הקובץ

יש לא מעט שמועות ששימוש בתמונות מסוג JPEG נותן יתרון מסויים אצל מנועי החיפוש. אולי יש בזה הגיון מאחר שתמונות PNG או GIF נוטות לפעמים להיות קשורות לעיצוב התבנית של האתר ולתמונות JPEG נוטות להיות קשורות לתוכן הדף.

אני חושב שהשמועות הללו לא מבוססות יותר מדי ולא הייתי מטריד את עצמי ולא הייתי נוגע בסוגי קבצי התמונות באתר שלי.

שאר התמונות בדף

אם בדף אינטרנטו יש רעיון כלשהו, די ברור שהתמונות בו ידברו על אותו רעיון. אם בדף קיימות מס' רב של תמונות ייתכן מאוד שהן קשורות אחת לשנייה במהות ובמה שהן אמורות להעביר לקורא. כלומר שהאופטימיזציה של כל תמונה באתר עלולה להשפיע אחת על השנייה, נקודה למחשבה.

לסיכום

לא ייאמן כמה אנשים לא לא עושים שימוש באופטימיזציית תמונות. זה פשוט ולא דורש הרבה השקעה בכלל והתמורה היא גדולה מאוד, כדאי מאוד לעקוב אחרי ההמלצות שלי פה ועוד המלצות נוספות שתמצאו בכדי לשפר את מיקומי הדפים שלכם במנועי החיפוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה